Lawendowe wzgórza Kentu

Nie zawsze poprawne zapiski Dee

399A0645Jeszcze niedawno niebiesko-fioletowe pola lawendy kojarzyły mi się tylko I wyłącznie ze słoneczną Prowansją, ale niedawno trafiłam do uroczej, żywcem wyciągniętej z dziewiętnastowiecznej powieści, miejscowości Shoreham. Pisałam o tym tutaj: https://dee4di.com/2016/07/11/w-poszukiwaniu-makow/ . Spacerowałam tam wśród malowniczych domków i okolicznych pól i było mi prawdziwie anielsko. Mojego zachwytu dopełniła farma Castle Farm, która hoduje nietypową dla Anglii lawendę.  Na 95 akrach ziemi rośnie kilka odmian tego pachnącego kwiecia i nawet wyglądają inaczej, są odmiany prawdziwie koloru lawendowego, czyli taki lekki fiolet, a widziałam też w kolorze chabrów. 399A0629399A0609Właściciele używają lawendy do produkcji kosmetyków, olejków aromatycznych, a także sprzedają w swoim sklepiku na wiązanki. Sklep Hop Shop mają fantastyczny, przerobiony z czegoś, co kiedyś było stodołą lub innym budynkiem użytkowym teraz mieści stoły pełne lawendowych kosmetyków, bukietów, olejków, przypraw, a nawet słoiczków, serwetek, dzbanków z motywem lawendy.

Ponieważ farma to nie tylko fioletowe kwiatki, można tu zaopatrzyć się także w inne produkty…

View original post 220 słów więcej

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

