Ladakh…Margot stawia pytania(3)

...ale HISTORIA !

Powiedz mi Smocze Dziecię…

no powiedz mi,jak to jest, że małe, czasem słabe społeczności sa dumne z bycia sobą…Nie udają nikogo, pilnują swojej tożsamości, niepodległości, języka, religii, zwyczajów….Często sa otoczone…te społeczności, te narody z każdej strony nieprzyjaznym żywiołem: ktoś chce wchłonąć, połknąć, zdeptać, zdusić, zetrzeć z mapy…

Obejrzałam dziś film o ludziach zamieszkujących Ladakh…to buddyści otoczeni żywiołem muzułmańskim, bez własnego państwa,ale schowani wśród gór i pilnujący swojej tożsamości…żyjący surowym, trudnym życiem…4 miesiące jest zielono…reszta to biel, biel,biel i mróz.

Więc cóż złego jest w tym, że MY…Polacy chcemy być dumni z bycia sobą, ze swych korzeni chrześcijańskich, że nie chcemy obcego żywiołu…też jesteśmy takim dumnym narodem, otoczonym różnym żywiołem….Czy coś złego jest w tym,  że chcemy pielęgnować poczucie  tożsamości, że mamy polskie obowiązki……

Ladakh…….wzruszyła mnie Wasza siła.

http://podroze.gazeta.pl/podroze/1,114158,2989056.html

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ladakh

hthttps://www.youtube.com/watch?v=lkoxr4koLZQtp://www.visitladakh.com/adventure/ladakh/history-of-ladakh/

View original post

  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

